Selasa, 17 November 2009

peperiksaan akhir semester tiga sudah berakhir

Assalamualaikum dan salam mawaddah

Apa khabar semua? Saya berharap anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya.Rasanya sudah lama, saya tida meng-update blog ini kerana mempunyai kekangan masa apabila berada dalam bulan peperiksaan.

Alhamdulillah, pada hari ini,saya telah selesai menduduki semua peperiksaan bagi semua subjek yang diambil pada semester kali ini. Ingin saya kongsikan kepada anda semua antara subjek yang saya ambil pada semester ini:

  • Arabic for law
  • Fiqh ibadah
  • Contract of law
  • Islamic family law
  • Law of tort
  • Constitutional law

Alhamdulillah dan rasa syukur saya panjatkan lagi kepada Allah , kerana Dia telah mempermudahkan untuk saya menjawab setiap soalan yang telah disediakan dalam peperiksaan ini. Sekarang , tulang belakang terasa sakit dan lengan terasa lenguh akibat menulis long essay dalam masa 2 jam 1/2 bagi 4 subjek yang rumit.

Ingin juga saya kongsikan dengan semua mengenai jurusan undang – undang. Ramai yang memperkatakan bahawa law students need more to memorise the acts and provision of law. Tetapi, bagi saya, pendapat tersebut kurang tepat kerana law subject memerlukan kita untuk berfikir bagaimana untuk menyelesaikan masalah (problematic question) mengenai kesalahan jenayah , tort, kontrak, undang – undang keluarga islam dan banyak lagi.

Setakat ini sahaja tulisan saya pada kali ini.

(To me, Islamic Family law subject is very touching in this semester because it about marriage, divorce and ect.)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Click to view my Personality Profile page

helaian yang dilihat

jalan-jalan dari