Isnin, 6 Disember 2010

SETELAH JARI JEMARI BERHENTI MENARI UNTUK SEDETIK


Assalamualaikum
Bismillahirrahmanirrahim

Alhamdulillah … saya titipkan hamdalah kepada Tuhan yang selayaknya untuk disyukuri atas segala nikmat yang dikurniakan kepada hamba-Nya.

Sahabat yang saya cintai,

Sudah lama rasanya , jari jemari saya tidak menekan punat kekunci untuk menulis sesuatu di halaman ini dek saya dihambat masa untuk menelaah pelajaran kerana peperiksaan akhir semester telah bermula. Dan Alhamdulillah, dua tiga hari yang lepas, tempoh peperiksaan telah berakhir.

Semasa tempoh peperiksaan tersebut, saya seperti tidak percaya kerana dengan izinnya dapat menulis jawapan 2 booklet selama 2 jam setengah untuk setiap lima subjek. Bagaikan bukan saya yang menulis… seperti ada satu kuasa yang membuatkan saya menulis jawapan tersebut. Ya, dengan kuasa Illahi.

Bukan ingin mendabik dada, apatah lagi jawapan tersebut belum tentu betul dan tepat. Tetapi, kadang-kadang sebagai seorang pelajar kita lupa kepada Allah seuasai menduduiki jawapan. dalam hati pasti ada yang berkata” aku dapat jawab dengan usaha aku”. Bagi saya itulah perkataan yang kurang ajar dan zalim kepada Allah. tidakkah tanpa izin Illahi kita boleh menjawab soalan itu dengan mudah? Dan bagaimana setelah kita berusaha namun ketika di dalam dewan peperisaan kita tidak dapat menjawab soalan tersebut dengan mudah?

Ucaplah hamdalah, implementasikan syukur dalam setiap ketaatan

Di sini juga saya mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat tahun baharu hijrah ;1432h kepada sahabat sekalian. Semoga amalan dan ilmu kita semakin bertambah daripada tahun yang sudah.Dan kurang sebulan lagi, kita juga akan memasuki tahun baharu masihi;2011.

Tahun 1432h dan 2011m beerti usia saya akan menginjak ke 21 tahun. Usia yang signifikan dengan remaja dewasa. Alhamdulillah, jika dahulu saya berharap sangat saya dapat merasai bagaimana rasanya berumur 21 tahun. Dan kini, Allah telah memilih saya untuk itu. Saya sudah dewasa!


Saya juga berharap, pada usia 21 tahun, Allah akan makbulkan doa saya tentang itu. Doa apa? It’s secret … haza sir. Cuma, saya mohon sahabat sekalian ‘aminkan’ doa saya semoga diperkenankan Illahi.

Dan terakhirnya, selamat melangkah tahun baharu dengan langkahan berima kekuatan, meninggalkan kejahilan silam.

Saya,
Alfaqirah ilaLlah
Tara tiana a.k.a Izzati Anas
Unisza

* ahad depan bermulanya praktikal di BBG..

2 ulasan:

  1. Asslmkm.. mbak saya tertarik dengan blog mbak.. bagus isinya..
    bagaimana cara buatnya mbak?? cara memberi musik itu juga...

    BalasPadam
  2. salam

    syukran atas kunjungannya... music tu daripada laman free code music. nak masukkan lagu dalam blog just ikut cara yang diberitahu oleh laman tersebut.

    BalasPadam

Click to view my Personality Profile page

helaian yang dilihat

jalan-jalan dari