Jumaat, 1 April 2011

terima kasih kerana nasihat!

assalamualaikum!


Sedang asyik saya memikirkan sesuatu, saya teringat akan beberapa peristiwa yang sama faktanya cuma berlainan waktu. Itulah peristiwa tatkala ditegur atau dinasihati oleh sahabat-sahabat termasuklah dari sahabat muslimin. Ketika itu, tiada sekelumit 'berasa hati' di dada. saya berasa senang hati dengan segala nasihat atau teguran tak kiralah teguran itu dibuat secara lembut atau sedikit 'keras'kerana kadang-kadang keras itu perlu untuk membuatkan seseorang itu mudah tersedar.


Saya hairan kerana muslimat( dalam konteks pelajar ) mereka tidak boleh menerima jika mereka ditegur oleh muslimin. Apakah di sana ada sikap 'assobiyyah' gender?


Di sini saya mengajak diri saya sendiri dan sahabat-sahabat yang lain bersyukur andai antara kita pernah ditegur kerana ada lagi yang kasih kepada kita. Mereka tidak mahu kita terlalai dek tiada yang berani memberi nasihat kepada kita. Lagi pula, biasanya peengur a.k.a pemberi nasihat akan berfikir panjang sebelum mengutarakan teguran tersebut takut-takut ada yang berasa hati.

oleh itu, bersenang hatilah bila ditegur atau ingin menegur!


saya...tak mudah terasa hati dalam bab ini.. malah berterima kasih kerana ada juga yang tak mahu saya terlalai..


smile always

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Click to view my Personality Profile page

helaian yang dilihat

jalan-jalan dari