Isnin, 2 April 2012

Takdir part 1

Takdir sedang mempersembahkan segala yang Allah sudah aturkan. Syukur. Alhamdulillah. Segala-galanya telah ditentukan oleh-Nya. Segala yang diatur-Nya pasti punya hikmah dan ibrah yang tersendiri.



Sebelum ini, saya pernah menceritakan pengalaman saya menjadi seorang mahasiswi yang bukannya dari pengkhususan agama di laman ini…masih ingat…saya pernah ‘gaduh-gaduh’ dengan classmate kerana hal itu wajib diperbetulkan. Pernah juga saya ‘gaduh-gaduh’ dengan presiden persatuan fakulti dek budaya mahasiswa Islam dalam fakulti semakin mengecewakan, pernah juga saya diumpat oleh classmate dek mereka bilang saya ini jumud, pernah juga saya buat hal tidak pergi ke event anjuran persatuan fakulti dek saya yakin di sana pasti ada percampuran antara lelaki dan perempuan tanpa batasan.



Namun, ketika ini, saya mula mensyukuri cabaran demi cabaran yang Allah aturkan untuk saya. bukan untuk mendabik dada bahawa saya sudah menghadapinya. Namun, ketika saya berada dalam situasi begitu, saya merasakan diri saya diberi kekuatan oleh Allah untuk menjadi kuat dan tabah walaupun saya keseorangan ketika itu. Perasaan kebersamaan dengan Allah itu ada. Itulah yang saya syukuri sangat.



Walau seluruh isi dunia meninggalkan insan, pasti Allah tidak akan pernah tinggalkan hamba-Nya.



Bersambung…


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Click to view my Personality Profile page

helaian yang dilihat

jalan-jalan dari