Jumaat, 29 Jun 2012

I luv u..abang!


Dia;antara lelaki –lelaki yang saya kasihi
Ya, semua lelaki islam patut saya kasihi
Saya berkata begini kerana
Rasulullah, seorang lelaki
Ayah saya juga seorang lelaki
Adik-adik saya juga ada yang lelaki
Pak cik-pak cik saya juga lelaki
Kawan-kawan sekuliah juga ada lelaki
Agamawan-agamawan juga ramai lelaki
Oleh itu tak kira perempuan atau lelaki
asalkan menyembah Illahi
Saya patut mengasihi mereka!


Dia; salah seorang lelaki yang saya cintai
Persis sebutir bintang di angkasa
Saya menganggapnya begitu
Dia hadir dalam hidup saya
Menjadikan hidup saya
Ada serinya; ada cahayanya

Dia; salah seorang lelaki yang saya kasihi,
Bukan kerana kehensemannya
Bukan kerana kepetahannya berkata-kata
Namun
Kerana dia juga mencintai saya
Perbuatannya juga mentafsirkan bahawa
dia mencintai saya
Perkataannya juga begitu
Boleh saya simpulkan bahawa
Dia mencintai saya
Dengan hati
Ucapannya
Tingkahnya

Mengapakah saya berkata begitu?
Ini antara sebabnya
Masih teringat
dia selalu sahaja
Memberi kata-kata manis kepada saya:

kak, tudung yang akak pakai ni jarang”
“kak, baca buku agama”
“kak, kurangkan tonton tv”
“kak, baju yang kak pakai colour terang”
“kak, abang tak suka kakak letak gambar dalam FB”
“kak, nanti bila abang balik jordan…abang nak bawa kak pergi dengar ceramah Maulana Asr..kak nak pegi ke tak ..abang nak bawa jugak”

Ya,
Dia selalu begitu
Selalu membetulkan apa yang saya salah
Dia selalu begitu
Selalu memberi nasihat apa yang saya kurang
Dia selalu begitu
Selalu memaut tangan saya  ketika saya hampir terjatuh

Ya,
Saya mensyukuri kurniaan ini
Saya berterima kasih kepada Illahi
Kerana mengurniakan seorang adik lelaki
Yang sangat mencintai
Kakaknya
Dan saya yakin
Cintanya kepada saya
Bukan terhenti di dunia fana
tetapi cintanya untuk membawa saya terbang  ke syurga
terima kasih abang!

Dia; antara lelaki yang saya kasihi; adik saya ; Wan Muhammad Izzat
Kakak cinta abang!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Click to view my Personality Profile page

helaian yang dilihat

jalan-jalan dari