Jumaat, 8 Jun 2012

rindu!


Assalamualaikum!

Sedikit gementar. sedikit kebimbangan apabila melihat jadual peperiksaan sememangnya padat. Tiada gap langsung. Setiap hari ada paper. Dan ada dua paper untuk satu hari. Sepertinya tidak boleh bernafas!


Tiba-tiba jadi rindu pada ibu dan abah! Rasa nak calling lama-lama dengan mereka. lebih-lebih lagi dah 8 minggu duk sini. Tak balik kampong even kampong kat kota bharu sahaja. Hanya 3 jam sahaja untuk sampai ke sana. Btw, ibu abah tak balik lagi dari umrah. Kalau ibu call pun kejap je rasa. Tak sempat nak mengadu kestresan..manja!huhu.


Biasanya, apabila stresss bertandang ketika study week, mulalah calling ibu abah. Mengadu kerana stress! Ibu pula sentiasa akan cakap, jangan stress. Ibu dah doakan kakak.tidur dulu . Lepas bangun, study balik.


Yang ajaibnya, selepas sahaja menuruti kata-kata ibu, memang mudah untuk memahami subjek yang dibaca.


Benar kata pensyarah saya, gunakan kuasa magis seorang ibu atau ayah untuk mendoakan kita. inshaAllah makbul doa mereka!


Kalau mengadu kat abah, abah mesti Tanya carry mark dapat berapa…selepas itu, abah pun cakap la..ok dah tu..carry marknya. Jangan rungsing sangat.

Erm…


Esok  merupakan hari pertama peperiksaan semester berlangsung. Dua paper pulak tu. Doakan saya ye. Semoga Allah menerima usaha saya.  semoga segala usaha saya dalam belajar ini adalah kerana Allah bukannya untuk mendapat markah yang tinggi semata. Semoga niat belajar juga tidak dicemari oleh hal-hal remeh. Semoga saya dapat aplikasikan ilmu yang saya tuntut ini dalam kehidupan harian saya.


Ya Allah,
Permudahkanlah urusanku
Dunia dan akhirat…
Ya Mujib..


Doakan saya!


Erm: lepas je final..akan pening sal asrama lak. Orang lain dah sibuk cari rumah sewa…saya je wat  x tahu je…cam yakin sangat akan dapat asrama next sem..dengar-dengar probability tuk dapat asrama rendah sangat. Huhu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Click to view my Personality Profile page

helaian yang dilihat

jalan-jalan dari