Isnin, 18 Oktober 2010

IZINKAN AKU BERSAMAMU




Aku rebah di bumi sahara
Di bawah terik mentari
Bermuhasabah mencari wadah
Untuk kembali berfitrah sebagai seorang abduh

Aku pandang ke kanan
Kulihat di sana ada kafilah durrah sofiah
Kutemui di sana punya pengembara hurrul maqsurah


Aku melambai kepada mereka
Tanda aku ingin mengikuti
Aku ingin nafasku seiring disamping mereka
Tunggu !!!
Jeritku.
Aku ingin bermusafir bersamamu!
Jawab mereka ;
Kamu tidak layak untuk bersama kami
Kamu itu pendosa
Kami ini hanyalah bermusafir untuk mencari redha Allah
Lihatlah butir-butir pasir di sini
Dan apakah kamu kira dosamu ini sekadar itu?


Tuhan,
Kerdilnya hamba disamping mereka
Bagaikan langit dan bumi
Bagaikan bulan dan mentari
Tidakkan pernah berpadu walau semalam Cuma


Illahi
Hamba ingin menjejaki mereka
Walau debu-debu pasir hinggap di mata hamba
Angin sahara menerjah menghalang
Lemah lutut untuk melangkah
Tetapi itu bukan alasan
Untuk hamba berpaling pergi
Dari-Mu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Click to view my Personality Profile page

helaian yang dilihat

jalan-jalan dari