Selasa, 31 Ogos 2010


Aku khuatir jutaan bintang
Pada dada gelap malam yang tiada gerimis
Itulah timbangan dosaku



Aku khuatir senyumku di dunia
Adalah senyuman terakhir
Tiada senyuman ketika hari jumpaku dengan Khaliq



Aku bimbang amalku adalah sia-sia
Kerana aku tidak pasti masihkah dalam hatiku ada sekelumit rasa ria’, sezarah ujub
Pasti amalku yang sedikit itu tidak diterima



Wahai Tuhan yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
Tuhan yang mencipta pelangi selepas gerimis senja
Tuhan yang mencipta manusia berpasangan
Tuhan yang tahu akan segalanya
Jangan pernah Engkau tinggalkan diriku sendiri
Walau ada dosa terpalit padaku
Aku memohon meminta maghfirah
dariMu agar aku bukanlah hambamu yang rugi
sepanjang hayatku





-Tiada yang hina di sisi Allah melainkan diriku seorang-
Izzati anas

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Click to view my Personality Profile page

helaian yang dilihat

jalan-jalan dari