Ahad, 13 Jun 2010

BUKAN SETINGGI AWAN

Assalamualaikum!

Sejak kebelakangan ini, akal saya selalu menerawang berfikir tentang masa hadapan. Masa hadapan yang belum pasti apakah saya akan melaluinya. Akal selalu bertanya kepada hati mengenai cita-cita atau impian saya untuk hari mendatang. Sebelum ini, saya telah ditanya oleh seorang pensyarah selaku mantan mentor saya mengenai cita-cita saya. tetapi, saya tidak dapat menjawab dengan baik persoalan itu. Aneh bukan? Memang bagi orang lain, soalan itu cukup mudah untuk dijawab kerana sejak dari sekolah rendah lagi kita dilatih untuk menjawab persoalan mengenai cita-cita. Namun, soalan itu begitu sukar untuk saya jawab.

“ kata hukama’ : letakkan cita-citamu setinggi langit;
Kata orang : pasakkan cita-citamu dalam hati; sorokkan cita –cita dalam kalbu
jangan disampaikan kepada orang lain nanti tak menjadi.
Kata saya : jika cita-cita diletakkan setinggi awan, pasti tangan tidak dapat menjangkauinya,Jika cita-cita hanya dibisikkan dalam hati, pasti akan mudah luntur semangat untuk bercita-cita

Justeru,dalam ruangan ini, saya kongsikan cita-cita saya dari aspek akademik. Impian saya terhadap diri saya sendiri.

insyaAllah :



Diploma Undang-Undang
Universiti Sultan Zainal Abidin / lebih dikenali UDM
Tamat Jun 2011
-
Sarjana Muda syariah dan undang-undang ( InsyaAllah)
Menyambung pengajian di peringkat sarjana muda d
Di Universiti?
Tamat 2015

Bekerja sebagai peguam syarie

atau

Menyambung pengajian ke peringkat Sarjana
Dalam jurusan perbandingan undang-undang syariah dan sivil
Tahun:?

Bekerja sebagai Pensyarah di sebuah universiti tempatan
Tahun?

INSYAALLAH WA AMIN


Itulah sedikit sebanyak perkongsian saya dari aspek akademik. Sebenarnya banyak lagi cita-cita atau impian saya yang belum saya nukilkan di sini. Semoga apa yang saya catit di sini menjadi pemangkin untuk saya memenuhi cita-cita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Click to view my Personality Profile page

helaian yang dilihat

jalan-jalan dari