Jumaat, 18 Jun 2010

sebenarnya Engkau Memang Cantik

Assalamualaikum!

Pagi tadi, saya telah ke kedai buku bersama ibu. Ibu mencari-cari ‘white board’ untuk dibelinya dan saya pula membelek belek buku-buku yang ada di situ. Sebenarnya saya ingin membeli buku yang disyorkan oleh sahabat saya iaitu buku yang ditulis oleh Dr Asri ; mantan mufti Negeri Perlis. Tetapi masih tidak menemuinya. Mungkin buku tersebut ada dijual di Jaafar Rawas yang terkenal sebagai gedung jualan buku agama di Kelantan.


Semasa saya membelek buku-buku tersebut, saya memandang sebuah buku. Judul buku tersebut sangat menarik perhatian saya tambahan ‘cover’ hadapannya dihiasi wajah seorang muslimah yang berniqab. Lalu saya mencapainya. Saya memerhatikan sinopsis buku tersebut. Wah, sungguh menarik kandungan buku ini. Sangat istimewa khusus untuk wanita Islam. Itulah buku yang beritintakan judul “ Engkau Memang Cantik” tulisan Burhan Sodiq. Bukunya sangat murah harganya iaitu RM 15.00 berbanding buku –buku lain. Lalu, saya pun membeli buku tersebut.
Di kulit buku tersebut ada tertulis :


KERANA KAMU TIDAK PERNAH TAHU BETAPA CANTIKNYA DIRIMU.


Antara sinopsis buku tersebut ialah
Menjadi muslimah adalah anugerah yang paling indah. Peribadi muslimah sejati akan memberi impak kepada dunia, dan selalu memberi makna bagi sesama muslim....
Buku ini juga membahagikan 4 bab iaitu Manusia Indah Bernama Muslimah, Lalu Aku harus Bagaimana?, Engkau Memang Cantik dan Negative Thinking No Way!
Secara tulusnya ,saya menyarankan kepada setiap muslimah harus memiliki buku ini kerana Muslimah, Engkau Memang Cantik!
.

1 ulasan:

Click to view my Personality Profile page

helaian yang dilihat

jalan-jalan dari