Jumaat, 25 Jun 2010

Hati-Hati Mereka Sudah Lain


Kini semuanya sudah lain
Ibarat sudah tiada penawar untuk berubat
Seakan-akan dunia akan kiamat
Tiada lagi senyuman
Dan hanya lara mengunjungi hati



Pada siapakah untukku mengadu?
Pada siapakah untukku meletakkan kepalaku dipundaknya?
Pada siapakah untukku mengatakan betapa hati ini sakit?
Apakah perlu aku memendam rasa sehingga hati ini ada benci?



Bila lidah berdamai dan
Hati berterus terang
Pada ketika itu juga
Aku dipersalahkan bagaikan hanya aku sendiri yang salah
Yang lain tiada salah
Salahkah aku?
Apakah salah berbicara dari hati ke hati?
Apakah hati yang sakit ini salah
Sedangkan hati ini dulunya segar tiada hiba



Kini aku sudah pasrah
Kubawa lari hati yang lara
Kerna hati-hati mereka bukan untukku lagi
Biar sedih dan pedih kutanggung sendiri

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Click to view my Personality Profile page

helaian yang dilihat

jalan-jalan dari